web analytics

قبل از خرید بدانید: انواع صندوق فروشگاهی+تصاویر

4 دقیقه

زمان مطالعه

blank
فهرست مطالب

اگر قصد آغاز یک کسب و کار برای طولانی مدت را دارید، برای تجربه‌­یک صندوقداری حرفه‌ای و انجام دقیق امور مالی کسب ‌و‌کارتان، درست مانند تمام کسب‌و‌کارهای موفق، به یک صندوق فروشگاهی مکانیزه و هوشمند نیاز دارید. انتخاب صندوق فروشگاهی در طول زمان، انتخابی به مراتب کم هزینه­‌تر نسبت به کامپیوترهای خانگی و اداری خواهد بود. برای خرید یک صندوق مکانیزه فروش پیشرفته بهتر است ابتدا با امکانات آن آشنا شوید. در مقاله «صندوق فروشگاهی» به طور مفصل درباره‌ امکانات و مزایای صندوق مکانیزه  فروش صحبت کردیم. در ادامه نیز به معرفی انواع آن خواهیم پرداخت.

مطالعه بیشتر >>> صندوق فروشگاهی چیست؟

انواع صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی ECR

صندوق-فروشگاهی-ECRصندوق فروشگاهی  ECR در واقع یک ماشین حساب با نرم افزار فروشگاهی است. این نوع صندوق فروشگاهی از نرم افزارهای خاصی استفاده می‌­کند که معمولاً شرکت تولیدکننده به صورت ویژه طراحی کرده‌­اند. بنابراین توانایی نصب نرم­‌افزارهای متنوع و سیستم عامل در آن وجود ندارد. تمامی امور این دستگاه از طریق صفحه­‌ی نمایش آن قابل مشاهده است. صندوق فروشگاهی ECR سیستم ساده‌­ای دارد بنابراین برای فروشگاه‌­های کوچک مناسب‌­تر است و همچنان طرفداران خاص خودش را دارد. این دستگاه قابلیت اتصال به دستگاه بارکدخوان را دارد که ویژگی مهمی در تسریع فرآیند فروش به شمار می­‌آید.

مزایا:

  1. سادگی عملکرد
  2. ارزان بودن قیمت

معایب:

  1. عدم امکان نصب نرم افزارهای مالی و فروشگاهی
  2. عدم امکان استفاده از نمایشگرهای لمسی
  3. کاربری محدود
  4. استفاده به صورت تک کاربره

مشاهده کنید >>>> صنــدوق مکانیــزه فــروش K2-j19

صندوق فروشگاهی کلاسیک (Classic POS)

یکی دیگر از انواع صندوق فروشگاهی، صندوق-فروشگاهی-کلاسیکصندوق فروشگاهی POS است که می‌­تواند یک انتخاب خوب برای هر کسب و کاری باشد. نرم افزار این صندوق فروش قابلیت تغییر و ارتقا و قابل استفاده برای چند کاربر است. یکی دیگر از مزایای این صندوق نسبت به صندوق فروشگاهی ECR، امکان اضافه کردن تجهیزات دیگر مانند بارکدخوان، فیش پرینتر، چاپگر لیبل و کشوی پول است. صندوق فروشگاهی POS معمولا عمر بالایی دارد و از ویژگی‌­های سخت افزاری خوبی برخوردار است که البته در مدل­ها و برندهای مختف، این ویژگی ها باهم تفاوت دارند. اما به­ طورکلی صندوق فروشگاهی POS از ECR سریع­تر و دارای کارایی بیشتری است. این نوع صندوق­ فروشگاهی از قطعات سخت­‌افزاری کامپیوترهای خانگی استفاده می کند، بنابراین در کاربری محیط‌­های تجاری و فروشگاهی، ممکن است دچار مشکلاتی شود. استفاده­‌ مداوم و طولانی و قرار گرفتن در معرض عواملی مانند گرد و غبار، نوسانات برق، احتمال ضربه دیدن و تغییرات دمایی از جمله مواردی هستند که می­‌توانند عملکرد صندوق فروشگاهی POS را تحت تاثیر قرار دهد.

مزایا:

  1. امکان نصب سیستم عامل و نرم افزارهای مالی نسبت به ECR
  2. اقتصادی بودن قیمت

معایب:

  1. عدم اطمینان به کارکرد طولانی مدت
  2. عدم مقاومت در مقابل عوامل مخرب محیطی همچون گرد و خاک، پاشش آب و ضربه
  3. عدم امکان استفاده از نمایشگرهای لمسی
  4. هزینه­‌های نگهداری بالا
  5. مصرف برق زیاد
  6. عمر مفید کوتاه
  7. طراحی­‌های قدیمی و جا گیر

صندوق فروشگاهی مکانیزه لمسی  (Touch POS)

صندوق-مکانیزه-فروشصندوق مکانیزه فروشگاهی لمسی یا  Touch POS، نوع دیگری از انواع صندوق فروشگاهی و دارای نمایشگر لمسی با قابلیت اضافه کردن نمایشگر دوم برای مشتریان است. این دستگاه هم درگاه‌­های اتصال متعدد و متنوعی داشته و قابلیت اضافه کردن تجهیزات فروشگاهی مانند بارکدخوان و فیش پرینتر را دارد. در صندوق مکانیزه­‌ی فروش، به دلیل لمسی بودن نمایشگر از کیبورد و موس استفاده نمی‌­شود. از طرف دیگر سخت افزارها به صورت یکپارچه و به همراه مانیتور در یک بدنه‌­ مقاوم جمع شده‌­اند. به همین دلیل این دستگاه فضای کمی را اشغال می­‌کند و در فضاهای کوچک نیز قابل استفاده است. صندوق مکانیزه‌­ فروش از استانداردهای بالایی برخوردار است و در برابر خطرات محیطی همچون گرد و خاک، پاشش آب و ضربه مقاوم است.

این سیستم­‌ها کاربردهای متنوعی در صنایع خرده فروشی از جمله فروشگاه­‌های زنجیره‌­ای، رستوران­‌ها، سوپرمارکت­‌ها، فروشگاه‌­های آرایشی و بهداشتی، داروخانه­‌ها، فروشگاه­‌‎های پوشاک، فروشگاه‌­های کالای توزینی (سوپر پروتین، قنادی، سوپر میوه و …)، هتل­‌ها، مراکز تفریحی و گردشی، سینماها و …دارند.

مزایا:

  1. طراحی سفارشی شده و یکپارچه برای محیط های تجاری خدماتی
  2. بهره‌­گیری از صفحات نمایش لمسی برای کارکرد آسان و سریع
  3. تولید شده با استفاده از قطعات سخت افزاری صنعتی
  4. مقاوم در برابر خطرات محیطی همچون گرد و خاک، پاشش آب، ضربه
  5. بیش از دو برابر طول عمر نسبت به کامپیوتر های شخصی، نوت بوک و All in One
  6. عملکرد مطمئن و طولانی مدت
  7. امکان اتصال به طیف وسیعی از دستگاه­های جانبی
  8. مصرف برق پایین
  9. هزینه های نگهداری پایین

معایب:

  1. قیمت بالاتر نسبت به ECR ، Classic POS و کامپیوترهای شخصی

مطالعه کنید >>> نقش صندوق های مکانیزه فروش در کاهش هزینه و ضررهای فروشگاه‌ها

صندوق‌های مکانیزه فروش بایامکس

صندوق‌های مکانیزه فروش بایامکس، از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا بهره می برد و در واقع یک کامپیوتر صنعتی به همراه نمایشگر لمسی است. همچنین صندوق فروشگاهی بایامکس با بهره مندی از قطعات داخلی با طول عمر بالا و پورت‌های کافی، قابلیت اتصال انواع بارکدخوان‌ها، چاپگرهای صدور فیش، چاپگر برچسب، کشوی پول و کارت خوان بانکی را دارد و می‌تواند بدون وقفه و مداوم به عنوان یک سیستم محاسباتی سریع، برای طیف وسیعی از کسب و کارها مورد استفاده قرار بگیرد. این صندوق‌ها به انتخاب کاربران می‌تواند دارای نمایشگر مشتری یا نمایشگر دوم باشد که برای نمایش اطلاعات فاکتور فروش به خریداران یا محتوای تبلیغاتی و اطلاع رسانی استفاده ‌می شود. صندوق‌های مکانیزه فروش معمولا مبتنی بر دو سیستم عامل رایج ویندوز یا اندروید عرضه می‌شوند و کاربران مبتنی بر نیاز خود با انتخاب و نصب نرم افزارهای تخصصی حسابداری مربوطه، می توانند عملیات مالی خود را با دقت بالا ثبت و کنترل کنند.

مطالعه کنید >>> راهنمای جامع خرید صندوق فروشگاهی؛ از مزایا تا تفاوت‌ها

خرید صندوق فروشگاهی بایامکس :

شما می توانید همین حالا با ورود به  محصولات بایامکس ، تمامی محصولات این برند را مشاهده نمایید . بایامکس یکی از برند های شرکت ترنا سیستم می باشد برای آشنایی با خدمات این شرکت می توانید به صفحه درباره ما مراجعه نمایید . همچنین می توانید برای ارتباط با کارشناسان شرکت همین حالا به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری :

پیشنهادهایی برای شما

پایانه کنتـرل قیمت 15 اینچی

پایانه کنتـرل قیمت 11 اینچی

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M21

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M15

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR X21

دستگاه بارکدخوان CUBE

مطالب مرتبط

تجارت الکترونیک
کاهش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) در سال ۲۰۲۳...
طراحی مدرن هایپرمارکت : رمز موفقیت در دنیای امروز اگر ترس بی روح شدن فضای داخلی...
در اقتصاد امروز، سرعت حرف اول را می‌زند. بنابراین ارائه خدمات سریع و باکیفیت به مشتریان،...
آدیداس
خلاصه خبر آدیداس، غول پوشاک ورزشی، در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته...
کسب‌وکار خرده‌فروشی
مقدمه فرض کنید شما صاحب یک کسب‌وکار خرده‌فروشی هستید. چطور می‌توانید مشتریان را به خرید محصول...
مقایسه صندوق‌های فروشگاهی با لپ‌تاپ و All In One
در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا صندوق‌های فروشگاهی بهترین انتخاب برای کسب‌وکارها هستند...