web analytics

راهنمای جامع خرید صندوق فروشگاهی؛ از مزایا تا تفاوت‌ها

6 دقیقه

زمان مطالعه

راهنمای خرید صندوق فروشگاهی، صندوق فروشگاهی
فهرست مطالب

چرا خرید صندوق فروشگاهی هوشمند مهم است؟

اگر در مسیر گسترش و یا راه‌اندازی کسب‌ و‌کار خود و افتتاح رستوران یا فروشگاه هستید؛ قرار است از این به بعد با محاسبات روزانه، ماهانه و سالانه­‌خرید و فروش رو‌به‌رو باشید. اما باید بدانید که محاسبات امور مالی، به شیوه‌های سنتی کار آسانی نیست! علاوه‌ بر این،‌ انجام امور مالی یک تخصص است و اگر خودتان این کار را انجام می‌دهید، باید حسابی حواستان به حساب و کتاب روزانه باشد تا چیزی از قلم نیفتد.

پس راهکار چیست؟

شما برای تجربه­‌ یک صندوقداری حرفه‌ای و انجام دقیق امور مالی کسب ‌و‌کارتان، درست مانند همه‌­ کسب‌و‌کارهای موفق، به یک صندوق فروشگاهی مکانیزه و هوشمند نیاز دارید.

چندین سال است که صندوق‌ فروشگاهی هوشمند جای خود را به خوبی در بازار و در بین کسب‌و‌کارها پیدا کرده  و در فروشگاه‌های بزرگ و خرده فروشی‌ها از پرکاربردترین دستگاه­‌ها محسوب می­‌شود. سابقه­‌ استفاده از صندوق‌­های فروشگاهی به سال­‌های قبل و به زمانی برمی‌گردد که صاحبان فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به کاربردی بودن این دستگاه پی بردند زیرا صندوق فروشگاهی مزایای بسیاری در مدیریت رستوران‌ها و فروشگاه‌­های کوچک و بزرگ دارد.

با بایامگ همراه باشید تا در ادامه­‌ این مقاله‌ راهنمای خرید صندوق فروشگاهی، به مزایا و نکاتی که باید هنگام خرید صندوق فروشگاهی در نظر داشته باشید، بپردازیم.

مطالعه بیشتر >>> صندوق فروشگاهی چیست؟

مزیت‌های خرید صندوق فروشگاهی هوشمند

در مقاله‌ صندوق مکانیزه‌ فروشگاهی به طور مفصل درباره‌ مزایای این دستگاه فروش صحبت کردیم. این مزایا به صورت خلاصه عبارتند از:

  • ثبت آسان و سریع فاکتور فروشگاهی
  • ذخیره اطلاعات وارد شده
  • ورود سریع و آسان اطلاعات با پشتیبانی از بانک اطلاعاتی نامحدود
  • داشتن درگاه­‌های خروجی زیاد و امکان اتصال به دستگاه­‌های دیگر مانند بارکدخوان و فیش پرینتر
  • نمایشگر بزرگ لمسی و امکان اضافه کردن صفحه نمایش دوم (مخصوص مشتری)
  • امکان انبارگردانی
  • دسترسی آسان به اطلاعات
  • مدیریت مشتریان و نیروهای انسانی
  • حذف خطاهای انسانی در تهیه و پردازش اطلاعات
  • دقت و امنیت بالا
  • هزینه پایین‌تر در میان مدت و درازمدت
  • مقاومت در برابر عوامل محیطی

مطالعه بیشتر >>> آشنایی با صندوق های مکانیزه فروش ؛ انواع و مزایای آن چیست؟

برتری صندوق فروشگاهی به کامپیوترهای خانگی و اداری

اگر شما نیز مانند بسیاری صاحبان کسب و کار فکر می­‌کنید که با خرید یک لپ تاپ و یا all in one همراه یک نرم‌­افزار حسابداری، می­‌توانید تمام عملیات حساب و کتابتان را انجام دهید و نیازی به صندوق فروشگاهی ندارید، حتما به خواندن ادامه دهید!

نکته مهمی که در ابتدا باید به آن توجه کنید این است که کامپیوترهای خانگی و اداری برای مصارف صنعتی طراحی نشده‌­اند و در صورت استفاده‌­ مداوم، عمر کوتاه­‌تری خواهند داشت. دلایل دیگری که باعث می‌­شود خرید صندوق مکانیزه‌ فروش نسبت به رایانه انتخاب منطقی‌­تری باشد عبارتند از:

  • صندوق فروشگاهی مقاومت سخت افزاری بالاتری دارد و امکان ایجاد نقص فنی در هنگام فروش در آن کمتر از کامپیوترهای خانگی و اداری است.
  • کامپیوتر های خانگی و اداری معمولا پس از مدتی نیاز به نصب مجدد ویندوز و رفع عیوب سخت افزاری و انجام سرویس­‌هایی از جمله سرویس فن دارند که این نیاز در صندوق فروشگاهی وجود ندارد.
  • کار کردن با صندوق‌های فروشگاهی به سبب لمسی بودن صفحه نمایش به مراتب سریع‌تر و راحت­‌تر است، بنابراین اپراتور در زمان اندکی می‌­تواند به کار کردن با آن مسلط شود.
  • صندوق فروشگاهی در برابر شرایط محیطی متفاوتی مانند وجود رطوبت بالا، وجود گرد و غبار و دمای بالا یا پایین مقاومت دارد در حالی که کامپیوترهای خانگی و اداری در برابر این شرایط مقاوم نیستند.
  • صندوق­‌های فروشگاهی در حالتی که به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته روشن باشند، به طور متوسط حدود 10 سال طول عمر دارند. در حالی که کامپیوترهای خانگی و اداری با این حجم کاری، حدود 3 الی 4 سال قابل استفاده هستند.
  • صندوق فروشگاهی به دلیل طراحی بدنه و وزن بالاتر، روی میز به صورت ثابت قرار می‌گیرد و در صورت برخورد افراد و اجسام به این دستگاه ها احتمال افتادن آن از روی میز بسیار ضعیف است. اما در مورد کامپیوترهای خانگی و اداری این امکان وجود دارد که جابجا شده و حتی به راحتی سقوط کنند.

مطالعه کنید >>> نقش صندوق های مکانیزه فروش در کاهش هزینه و ضررهای فروشگاه‌ها

فاکتورهای موثر در انتخاب صندوق‌ فروشگاهی

1- مقایسه‌ی قیمت انواع مختلف صندوق فروشگاهی

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه انداخته‌­اید، در مرحله­‌ اول می‌­توانید با مقایسه‌­ قیمت صندوق­‌های فروشگاهی شروع کنید. اما فراموش نکنید اگر قصد آغاز یک کسب و کار برای طولانی مدت را دارید، انتخاب صندوق مکانیزه‌ فروش در طول زمان، انتخابی به مراتب کم هزینه‌تر نسبت به کامپیوترهای خانگی و اداری خواهد بود. برای خرید یک صندوق مکانیزه فروش پیشرفته و آشنایی با امکانات آن، بهتر است با شرکت تولیدکننده‌­ دستگاه یا نمایندگی آن مشاوره کنید تا بتوانید با توجه به بودجه­‌ مد نظرتان، انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. در ادامه‌ راهنمای خرید صندوق فروشگاهی به معرفی انواع آن به صورت خلاصه می‌پردازیم

انواع صندوق فروشگاهی

  • صندوق فروشگاهی ECR

صندوق فروشگاهی ECR در واقع یک ماشین حساب با نرم افزار فروشگاهی است. این نوع صندوق فروشگاهی از نرم افزارهای خاصی استفاده می‌­کند که معمولاً شرکت تولید‌کننده به صورت ویژه طراحی کرده‌­اند، بنابراین توانایی نصب نرم‌­افزارهای متنوع و سیستم عامل در آن وجود ندارد. تمامی امور این دستگاه از طریق صفحه‌­ نمایش آن قابل مشاهده است. صندوق فروشگاهی ECR سیستم ساده‌­ای دارد بنابراین برای فروشگاه­‌های کوچک مناسب­‌تر است و همچنان طرفداران خاص خودش را دارد. این دستگاه قابلیت اتصال به دستگاه بارکدخوان را دارد که ویژگی مهمی در تسریع فرآیند فروش به شمار می­‌آید.

مزایا:

  1. سادگی عملکرد
  2. ارزان بودن قیمت

معایب:

  1. عدم امکان نصب نرم افزارهای مالی و فروشگاهی
  2. عدم امکان استفاده از نمایشگرهای لمسی
  3. کاربری محدود
  4. استفاده به صورت تک کاربره
  • صندوق فروشگاهی  Classic POS

صندوق فروشگاهی POS می‌­تواند یک انتخاب خوب برای هر کسب و کاری باشد. نرم افزار این صندوق فروش قابلیت تغییر و ارتقا و قابل استفاده برای چند کاربر است. یکی دیگر از مزایای این صندوق نسبت به صندوق فروشگاهی ECR، امکان اضافه کردن تجهیزات دیگر مانند بارکدخوان، فیش پرینتر، چاپگر لیبل و کشوی پول است. صندوق فروشگاهی POS معمولا عمر بالایی دارد و از ویژگی­‌های سخت افزاری خوبی برخوردار است که البته در مدل­‌ها و برندهای مختلف، این ویژگی ها باهم تفاوت دارند.

اما به‌­طورکلی صندوق فروشگاهی POS از ECR سریع‌­تر و دارای کارایی بیشتری است. این نوع صندوق­ فروشگاهی از قطعات سخت­‌افزاری کامپیوترهای خانگی استفاده می کند، بنابراین در کاربری محیط‌­های تجاری و فروشگاهی، ممکن است دچار مشکلاتی شود. استفاده­‌ مداوم و طولانی و قرار گرفتن در معرض عواملی مانند گرد و غبار، نوسانات برق، احتمال ضربه دیدن و تغییرات دمایی از جمله مواردی هستند که می­‌توانند عملکرد صندوق فروشگاهی POS را تحت تاثیر قرار دهد.

مزایا :

  1. امکان نصب سیستم عامل و نرم افزارهای مالی نسبت به ECR
  2. اقتصادی بودن قیمت

معایب :

  1. عدم اطمینان به کارکرد طولانی مدت
  2. عدم مقاومت در مقابل عوامل مخرب محیطی همچون گرد و خاک، پاشش آب و ضربه
  3. عدم امکان استفاده از نمایشگرهای لمسی
  4. هزینه­‌های نگهداری بالا
  5. مصرف برق زیاد
  6. عمر مفید کوتاه
  7. طراحی­‌های قدیمی و جا گیر
  • صندوق فروشگاهی مکانیزه‌ی لمسی  POS Touch

صندوق فروشگاهی لمسی یا POS Touch، نوع دیگری از صندوق فروشگاهی و دارای نمایشگر لمسی با قابلیت اضافه کردن نمایشگر دوم برای مشتریان است. این دستگاه هم درگاه­‌های اتصال متعدد و متنوعی داشته و قابلیت اضافه کردن تجهیزات فروشگاهی مانند بارکدخوان و فیش پرینتر را دارد. در صندوق مکانیزه­‌ فروش، به دلیل لمسی بودن نمایشگر از کیبورد و موس استفاده نمی‌­شود و از طرف دیگر سخت افزارها به صورت یکپارچه و به همراه مانیتور در یک بدنه‌­ مقاوم جمع شده‌­اند و به همین دلیل این دستگاه فضای کمی را اشغال می‌کند و در فضاهای کوچک نیز قابل استفاده است. صندوق مکانیزه‌ فروش از استانداردهای بالایی برخوردار است و در برابر خطرات محیطی همچون گرد و خاک، پاشش آب و ضربه مقاوم است.

این سیستم­‌ها کاربردهای متنوعی در صنایع خرده فروشی از جمله فروشگاه‌­های زنجیره‌­ای، رستوران­‌ها، سوپرمارکت­‌ها، فروشگاه­‌های آرایشی و بهداشتی، داروخانه­‌ها، فروشگاه­‌های پوشاک، فروشگاه‌­های کالای توزینی (سوپر پروتین، قنادی، سوپر میوه و … )، هتل­‌ها، مراکز تفریحی و گردشی، سینماها و غیره دارند .

مزایا:

  1. طراحی سفارشی شده و یکپارچه برای محیط های تجاری خدماتی
  2. بهره­‌گیری از صفحات نمایش لمسی برای کارکرد آسان و سریع
  3. تولید شده با استفاده از قطعات سخت افزاری صنعتی
  4. مقاوم در برابر خطرات محیطی همچون گرد و خاک، پاشش آب، ضربه
  5. بیش از دو برابر طول عمر نسبت به کامپیوترهای شخصی، نوت بوک و All in One
  6. عملکرد مطمئن و طولانی مدت
  7. امکان اتصال به طیف وسیعی از دستگاه‌­های جانبی
  8. مصرف برق پایین
  9. هزینه‌های نگهداری پایین

معایب:

  1. قیمت بالاتر نسبت به ECR ، Classic POS و کامپیوترهای شخصی

مطالعه بیشتر >>> قبل از خرید بدانید: انواع صندوق فروشگاهی+تصاویر

2- چک کردن ویژگی‌­­های امنیتی صندوق فروشگاهی

مدیریت فروش و امورمالی، مهم­ترین بخش هر کسب و کاری است. بنابراین یکی از ضروری‌ترین تجهیزات فروشگاهی، صندوق مکانیزه فروش است. صندوق فروشگاهی علاوه بر ثبت فاکتورهای خرید و فروش به صورت سریع‌­تر و دقیق‌­تر، امنیت بیشتری را در زمان ردیابی جریان نقدی و موجودی فراهم می­‌کند. توصیه­­‌ بایامگ این است که مدلی را خریداری کنید که قابلیت گرفتن نسخه پشتیبان با USB را داشته باشد. همچنین می­‌توانید با پرینت و چاپ دخل و خرج در پایان روز، هفته، ماه و سال به خوبی تراز مالی‌ خود را مشخص کنید.

3- بررسی سخت افزار صندوق فروشگاهی

صندوق مکانیزه‌­ فروش یک کامپیوتر صنعتی همراه نمایشگر لمسی، با سخت­‌افزارهای داخلی مشابه یک کامپیوتر است. این دستگاه می­‌تواند بدون وقفه و مداوم به عنوان یک سیستم محاسباتی سریع، برای طیف وسیعی از کسب و کارها مورد استفاده قرار بگیرد. پردازنده، رم، هارد، درگاه­‌های اتصال و صفحه نمایشگر از سخت‌افزارهایی هستند که در صندوق­‌های فروشگاهی وجود دارند. ویژگی هر یک از این سخت‌افزارها در مدل­‌های مختلف متفاوت است و در قیمت تمام شده­‌ دستگاه نیز تاثیر مستقیم دارد. بهتر است هنگام خرید، به ویژگی­‌های سخت‌­افزاری صندوق فروشگاهی دقت کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که سخت افزار قوی با طول عمر بالا داشته باشد تا در استفاده‌­ مداوم و بدون وقفه دچار مشکل نشود.

خرید انواع صندوق فروشگاهی بایامکس

به طور کلی استفاده از صندوق‌­های مکانیزه‌­ی فروش، باعث افزایش سرعت، کیفیت و سهولت در خدمت‌­رسانی به مشتری و کاهش هزینه‌­های شما در کوتاه مدت و بلند مدت خواهد شد.

صندوق های فروشگاهی شرکت ترنا سیستم با نشان تجاری بایامکس در 4 مدل مختلف K4-i3 ، K2(i3)، K2 (j19)  ، K4(j19) با ویژگی های متعدد تولید و عرضه می‌شود. از ویژگی‌های این محصولات می توان به بهره وری مناسب و سرعت بالای آن اشاره کرد. یکی از مدل‌های پرفروش و پرکاربرد صندوق فروش های بایامکس صنــدوق مکانیــزه فــروش K۲-i3 است.  از ویژگی های این محصول می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۱۵ اینچ، بدنه آلومینیومی مستحکم، درگاه های ارتباطی متنوع و سیستم عامل قدرتمند اشاره کرد.

با مراجعه به صفحه­‌ی « صندوق فروشگاهی » می­‌توانید انواع مدل­‌های آن را مشاهده و با مقایسه­‌ی مشخصات آن‌­ها با یکدیگر، مدلی که با نیازهای شما مطابقت بیشتری دارد را انتخاب کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با شرکت ترنا سیستم به صفحه درباره ما و برای ارتباط با تیم پشتیبانی به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

https://bayamax.com/?p=1357

اشتراک گذاری :

پیشنهادهایی برای شما

پایانه کنتـرل قیمت 15 اینچی

پایانه کنتـرل قیمت 11 اینچی

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M21

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M15

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR X21

دستگاه بارکدخوان CUBE

مطالب مرتبط

تجارت الکترونیک
کاهش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) در سال ۲۰۲۳...
طراحی مدرن هایپرمارکت : رمز موفقیت در دنیای امروز اگر ترس بی روح شدن فضای داخلی...
در اقتصاد امروز، سرعت حرف اول را می‌زند. بنابراین ارائه خدمات سریع و باکیفیت به مشتریان،...
آدیداس
خلاصه خبر آدیداس، غول پوشاک ورزشی، در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته...
کسب‌وکار خرده‌فروشی
مقدمه فرض کنید شما صاحب یک کسب‌وکار خرده‌فروشی هستید. چطور می‌توانید مشتریان را به خرید محصول...
مقایسه صندوق‌های فروشگاهی با لپ‌تاپ و All In One
در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا صندوق‌های فروشگاهی بهترین انتخاب برای کسب‌وکارها هستند...