web analytics

راهنمای خرید فیش پرینتر و نکات مهم خرید چاپگر صدور فیش

5 دقیقه

زمان مطالعه

فروشگاه‌های زنجیره ای مدرن با چه ترفندهایی خرده فروشان را از بین می‌برند؟
فهرست مطالب

راهنمای خرید فیش پرینتر

چاپ اطلاعات در کسب­ و­ کارهای مختلف نقش مهمی دارد که توسط چاپگرهای مخصوص مانند فیش پرینتر (چاپ رسید) و لیبل پرینتر (چاپ لیبل محصولات) انجام می­‌شود. شما در هر صنفی که مشغول به فعالیت هستید، از صنف پوشاک و فروشگاه‌­های کوچک گرفته تا هایپرمارکت­‌ها و فروشگاه‌­های زنجیره‌­ای و مراکز خدماتی و درمانی و…، اگر نیاز به ارائه­‌ سند یا فاکتور به مشتری خود دارید، می­‌توانید خرید چاپگر صدور فیش را در دستور کار خود قرار دهید.
چاپگرهای صدور فیش، در ویژگی­‌های سخت افزاری با هم متفاوت هستند. در مقاله چاپگر صدور فیش چیست درباره‌ انواع این دستگاه و مزایای آن به طور مفصل توضیح داده‌ایم. در ادامه‌ راهنمای خرید، قصد داریم ابتدا خلاصه‌­ای از مزایای داشتن فیش پرینتر را بیان کنیم و سپس به توضیح ویژگی‌­های سخت افزاری آن بپردازیم تا بعد از خواندن این مقاله، بتوانید راحت­‌تر دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.

مزایای خرید فیش پرینتر

  • عمر طولانی و عدم نیاز به سرویس مداوم و شارژ کارتریج
  • سرعت بالای چاپ (از عوامل جلب رضایت مشتری و افزایش بازدهی)
  •  هزینه­‌ی پایین چاپ به دلیل عدم نیاز به جوهر و ریبون
  • عدم ایجاد سر و صدا
  • حجم کوچک و عدم اشغال فضای زیاد
  • کاهش هزینه‌های جانبی

برای مطالعه­‌ بیشتر درباره‌­ی انواع فیش پرینتر و مزایای آن به مقاله­‌ فیش پرینتر چیست بایامگ مراجعه نمایید.

تفاوت‌های چاپگر صدور فیش

تفاوت چاپگرهای صدور فیش در کیفیت چاپ، تکنولوژی چاپ، درگاه‌­های ارتباطی و ویژگی­‌هایی از قبیل سایز کاغذ مصرفی و استفاده از اتوکاتر است. با بایامگ همراه باشید تا در این راهنمای خرید فیش پرینتر به توضیح هر کدام از این موارد بپردازیم.

  1. تکنولوژی چاپ  : دستگاه‌­های چاپگر صدور فیش از نظر تکنولوژی چاپ به دو دسته تقسیم می شوند:     

                                   چاپگر حرارتی: در این نوع چاپگر از کاغذ مخصوصی استفاده می‌شود که بر اثر گرما و حرارتی که دستگاه روی کاغذ ایجاد می‌کند، رسید مورد نظر چاپ می‌شود. این چاپگر بر خلاف پرینترهای دیگر، نیاز به تعویض کارتریج یا شارژ جوهر ندارد.

                                 چاپگر سوزنی: این پرینتر با ضربه به پین و ریبون، اطلاعات را چاپ می کند. این نوع چاپ کیفیت کمتری نسبت به چاپ حرارتی دارد.

راهنمای خرید فیش پرینتر و نکات مهم خرید چاپگر صدور فیش

نکات مهم خرید چاپگر صدور فیش

  1. کیفیت چاپ: اگر چاپگر صدور فیش را برای صنفی مانند داروخانه یا مراکز درمانی نیاز دارید، کیفیت چاپ اهمیت بالاتری پیدا می­‌کند. این پارامتر معمولا با DPI مشخص می شود. برای اینکه با مفهوم DPI آشنا شوید، باید بدانید تصاویر دیجیتالی از نقاط مربع شکلی به نام پیکسل تشکیل شده‌اند. DPI به معنی تعداد نقطه (پیکسل) به ازای هر اینچ است و هرچه تعداد این نقاط در تصویر دیجیتالی بیشتر باشد، تصویر شفاف­تر و با کیفیت‌­تر می­شود. عدد DPI هنگام چاپ نیز با استفاده از تعداد پیکسل تصویر دیجیتال و سایز خروجی، محاسبه می‌شود.کیفیت چاپ فیش پرینترهای موجود در بازار معمولا 103dpi، 180dpi و 203dpi است. بالاترین کیفیت 203dpi است که از کیفیت چاپ بالا و قابل توجهی برخوردار است. هر سه مدل چاپگر صدور فیش بایامکس بالاترین کیفیت چاپ را دارند و برای هر نوع کسب و کاری مناسب هستند.
  2. سرعت چاپ: اگر صاحب رستوران هستید و در ساعاتی از روز باید پاسخگوی تعداد زیادی از مشتریان باشید، نیاز به یک فیش پرینتر با سرعت چاپ بالا دارید. سرعت چاپ پرینترهای موجود در بازار معمولا 230 mm/s، 280 mm/s و 300 mm/s است که بهترین گزینه برای بالاترین سرعت چاپ، 300 mm/s محسوب می شود. چاپگر صدور فیش BP-260 بایامکس، بالاترین سرعت چاپ را در بین مدل­‌های دیگر دارد.
  3. درگاه های اتصال: معمولا فیش پرینترهای موجود در بازار دارای درگاه­‌های مختلفی هستند. این درگاه یا پورت‌ها شامل پورت USB، سریال، شبکه (Ethernet) و RG11 است که می‌توانید با توجه به نیاز خود دستگاه فول پورت یا دستگاهی با درگاه­‌های محدودتر انتخاب کنید. برای مثال اگر صاحب رستوران هستید، در صورتی که تمایل دارید سفارش ثبت شده در صندوق، از طریق آشپزخانه هم قابل دریافت باشد، باید از دستگاه فول پورت استفاده کنید. یا اگر دارای کسب و کاری مانند هایپرمارکت هستید که چند صندوق فروشگاهی و فیش پرینتر دارید که باید بهم متصل باشند، باید دستگاهی که دارای پورت شبکه است را خریداری کنید. در این صورت می توانید از هر چند نقطه‌­ی فروشگاه به فیش پرینتر متصل شوید و عملیات پرینت را انجام دهید.
  4. درایورها و نرم افزارها: یکی دیگر از موارد مهم و کلیدی در انتخاب فیش پرینتر مناسب، نرم افزارها یا درایورهای آن است. فیش پرینتر باید قابلیت هماهنگی با انواع سیستم عامل ها ازجمله ویندوز، لینوکس و اندروید و همچنین همخوانی با انواع نرم افزارهای فروشگاهی و رستورانی را داشته باشد. بنابراین در هنگام خرید باید در دسترس بودن برنامه‌­های مورد نیاز فیش پرینترهای حرارتی را در نظر بگیرید تا برای راه‌­اندازی و استفاده از دستگاه، دچار مشکل نشوید. برای راه اندازی دستگاه، ابتدا باید درایور فیش پرینتر را نصب کنید و سپس رول کاغذ مخصوص را داخل دستگاه قرار دهید. به همین سادگی فیش پرینتر آماده‌­ی استفاده است. معمولا درایورهای مربوطه از وبسایت تولیدکننده قابل دریافت است.
  5. اتوکاتر (برش خورکار): اگر چاپگر صدور فیش دارای اتوکاتر باشد، فیش صادر شده به صورت خودکار برش می‌خورد و دیگر نیازی به جدا کردن فاکتور با دست نیست. داشتن اتوکاتر در این دستگاه باعث افزایش سرعت کار شده و همین امر باعث خدمت­‌رسانی بهتر به مشتریان می‌شود.
  6.  طول عمر هد و کاتر: اگر تعداد فیش‌های صادر شده در فروشگاه یا رستوران شما زیاد باشد باید از چاپگرهایی استفاده کنید که طول عمر  بالاتر و برشگر خودکار مقاوم‌تر داشته باشند. البته توجه داشته باشید که استفاده از کاغذ مرغوب به افزایش طول عمر هد و برشگر خودکار چاپگر کمک شایانی می‌کند. طول عمر هد با واحد کیلومتر و طول عمر کاتر با حداقل تعداد برشی که می­‌تواند انجام دهد، سنجیده می­‌شود.
  7.  اندازه­‌ رسید: انواع چاپگرهای صدور فیش، رسیدها را در عرض‌­های 5، 8 و 10 سانتی­متری چاپ می کنند. رسیدهای 5 و 8 سانتی­متری مرسوم­‌ترند و در اغلب رستوران­‌ها و فروشگاه­‌های پوشاک ارائه می­‌شوند. اما رسیدهای 10 سانتی‌متری عمومیت کمتری دارند و معمولا در گالری­‌های طلا و جواهر و فروشگاه­‌های لوازم الکترونیکی استفاده می­‌شوند.
    blank
  8.  ابعاد و ظاهر:چاپگرهای حرارتی با توجه به نیاز فروشگاه‌ها و رستوران‌های مدرن به مواردی مانند زیبایی، اشغال کمتر فضا و امکان نصب بر روی میز چک آوت و یا دیوار، در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند. بنابراین انتخاب شما باید ابتدا بر اساس میزان فضای موجود و نحوه قرارگیری چاپگر و سپس دکوراسیون فروشگاه یا رستوران باشد.
  9.  خدمات پس از فروش: علاوه بر دقت در انتخاب چاپگر از برندهای معتبر و شناخته شده، مدت زمان و کیفیت خدمات پس از فروش چاپگرها را کنترل کنید. گرچه این چاپگرها طول عمر بالا و کیفیت ساخت مناسبی دارند، اما در صورت عدم وجود یک گارانتی معتبر ممکن است چاپگر شما به علت یک ایراد کوچک غیر قابل استفاده شود.
  10.  انتخاب فروشنده­‌ معتبر: آخرين مرحله‌ای که در راهنمای خرید فیش پرینتر به آن می‌پردازیم، انتخاب فروشنده­‌ معتبر است. برخی از فروشندگان محصولات برندهای مختلف را ارائه می‌دهند، برخی نماينده فروش يك برند و برخی دیگر تولیدکننده هستند. توجه به این نکته بسیار مهم است که فروشنده معتبری را انتخاب كنيد كه برای مشاوره و درك نيازهای شما زمان کافی اختصاص داده و باكيفيت­‌ترين محصولات را به شما ارائه دهد.

بایامکس، تولیدکننده‌ انواع محصولات فروشگاهی از جمله فیش پرینتر است. فیش پرینتر های بایامکس در ۳ مدل چاپگر صدور فیش BP-260 ، چاپگر صدور فیشBP-206 و چاپگر صدور فیش BP-208 عرضه می‌شوند که می‌توانید با مراجعه به صفحه هر کدام از محصولات، مشخصات و جزئیات آن را مطالعه کنید. اگر به دنبال یک فیش پرینتر با کیفیت و با گارانتی معتبر برای کسب و کار خود هستید، می‌­توانید با مراجعه به صفحه‌­ چاپگرهای صدور فیش بایامکس، انواع مدل­‌های چاپگر را همراه با اطلاعات جامع هرکدام مشاهده کرده و با مقایسه­‌ آن‌ها، انتخابی مناسب مطابق با نیاز خود داشته باشید.

همچنین شما می توانید برای آشنایی بیشتر با شرکت ترنا سیستم، روی صفحه ”درباره ما ” و برای ارتباط با تیم پشتیبانی و دریافت مشاوره بر روی تماس با ما کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

https://bayamax.com/?p=3728

اشتراک گذاری :

پیشنهادهایی برای شما

پایانه کنتـرل قیمت 15 اینچی

پایانه کنتـرل قیمت 11 اینچی

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M21

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M15

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR X21

دستگاه بارکدخوان CUBE

مطالب مرتبط

تجارت الکترونیک
کاهش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) در سال ۲۰۲۳...
اصول طراحی هایپرمارکت
طراحی مدرن هایپرمارکت : رمز موفقیت در دنیای امروز اگر ترس بی روح شدن فضای داخلی...
استند لمسی
در اقتصاد امروز، سرعت حرف اول را می‌زند. بنابراین ارائه خدمات سریع و باکیفیت به مشتریان،...
آدیداس
خلاصه خبر آدیداس، غول پوشاک ورزشی، در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته...
کسب‌وکار خرده‌فروشی
مقدمه فرض کنید شما صاحب یک کسب‌وکار خرده‌فروشی هستید. چطور می‌توانید مشتریان را به خرید محصول...
مقایسه صندوق‌های فروشگاهی با لپ‌تاپ و All In One
در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا صندوق‌های فروشگاهی بهترین انتخاب برای کسب‌وکارها هستند...