web analytics

تجهیزات مورد نیاز در رستوران داری حرفه ای

3 دقیقه

زمان مطالعه

رستوران-داری-به-سبک-حرفه_ای_ها
فهرست مطالب

رستوران‌داری به سبک حرفه‌ای‌ها نیازمند تجهیزات مدرن از جمله صندوق فروشگاهی است. صندوق‌های فروشگاهی مکانیزه، تجهیزات و نرم‌افزارهای فروشگاهی در فروش رستوران‌ها و کافی‌شاپ هایی که مشتری توسط گارسون پذیرایی می شود، همچنین برای سرویس دهی بهتر و سریعتر بسیار مهم هستند.در رستوران‌های بزرگ و کافه‌هایی که سفارش‌گیری معمولا توسط گارسون انجام می‌شود معمولا مشکلاتی از جمله عدم ثبت درست سفارش توسط گارسون، دیر آماده شدن سفارشات به جهت فراموش شدن و یا تاخیر در اطلاع‌رسانی سفارش به آشپزخانه وجود دارد.
می‌توان گفت، رقابت بالای بین رستوران‌ها در ایران برای جذب مشتری ثابت موضوعی است که همواره وجود داشته است. اما در سال‌های اخیر با ارتقای کیفیت خدمات در رستوران‌های بزرگ وکافه‌ها، دیگر دقت در جزئیات است که باعث رضایت مشتریان صنف شما می‌شود. در این حوزه، سفارشگیری به صورت معمول توسط پیشخدمت‌هایی انجام می‌شود که گاهی با مشکلاتی روبروست.
همین عامل باعث نارضایتی مشتریانتان ‌شده و سرمایه‌گذاری و سودآوری رستوران شما را با مشکل مواجه می‌کند؛ مسائلی مانند «عدم ثبت درست سفارش» توسط گارسن، دیر آماده شدن سفارش‌ها یا حتی فراموشی و تاخیر در اطلاع سفارش به آشپزخانه، و… موضوعات فنی هستند که با راهکارهای ساده قابل رفع هستند و می‌تواند مانع زیان‌های بزرگ شما در بلند مدت شود. اگر شما به فن آوری‌های موجود در این حوزه مجهز باشید. در این مطلب توصیه‌های مناسبی برای شما داریم.

کافه رستوران صندوق فروشگاهی

قدم اول: ثبت سفارش

در رستوران‌داری حرفه‌ای مشتری بعد از ورود به کافه یا رستوران با استقبال گارسون و هدایت او به سمت میزی برای نشستن رو‌به‌رو می‌شود و بعد از طریق منویی که در اختیارشان قرار می‌گیرد غذا و نوشیدنی خود را انتخاب می‌کنند. سپس از طریق پیجر نصب شده روی میز، گارسون را صدا زده و یا منتظر حضور او جهت ثبت سفارش خود می‌مانند.
روند سفارش‌گیری از طریق گارسون با مراجعه به هر میز و ثبت سفارش با استفاده از تبلت و نرم‌افزارهای مخصوص سفارش‌گیری که توسط شبکه بی‌سیم (WIFI) به نرم‌افزار مرکزی نصب شده بر روی صندوق مکانیزه فروش، متصل هستند انجام می‌شود. سپس سفارشات ثبت شده هر میز به‌صورت اتوماتیک از نرم‌افزار اصلی برای چاپگر صدور فیش موجود در هر قسمت (برای مثال بار سرد، بار گرم و آشپزخانه)، جهت آماده‌سازی ارسال می‌شود.

قدم دوم: تسویه حساب

بعد از اتمام غذا، مشتری برای تسویه‌حساب مجددا به گارسون مراجعه و از او درخواست صورت‌حساب می‌کند. گارسون هم از طریق نرم‌افزار تخصصی رستوران که بر روی صندوق مکانیزه فروش نصب شده است، به چاپ فاکتور که در قالب یک رسید عرض 8 سانت توسط چاپگر صدور فیش چاپ می‌شود اقدام و آن را به مشتری ارئه می‌کند سپس مشتری برای پرداخت صورت‌حساب از طریق کارت‌خوان سیار، وجه نقد و یا مراجعه به صندوق اقدام می‌کند.

تجهیزات مورد نیاز در رستوران‌داری حرفه‌ای

  1. صندوق مکانیزه فروش:با توجه به وسعت و شلوغی مغازهبه یک یا دو دستگاه صندوق فروشگاهی مکانیزه نیاز دارید. با نصب نرم‌افزار تخصصی رستوران یا کافی‌شاپ یک صندوق‌داری حرفه‌ای و سریع برای شما شروع می‌شود.
  2. نرم‌افزار تخصصی رستوران:برای عملیات ثبت سفارش، فروش و حسابداری به یک نسخه مرکزی برای نصب روی صندوق فروشگاهی خود نیاز دارید.
  3.  چاپگر صدور فیش: برای تحویل فاکتور فروش به مشتریان در کنار هر صندوق فروشگاهی مکانیزه به یکچاپگر صدور فیش نیاز دارید.
  4. کشوی پول:برای نگه‌داری منظم و امن مبالغ نقدی پرداخت شده به کشوی پول در کنار صندوق فروشگاه خود نیازمندید.
  5. چاپگر آشپزخانه شبکه:برای اینکه آشپز یا مسئول بار سرد یا گرم از سفارش مشتری‌ها به محض ثبت سفارش، به سرعت و دقیق مطلع شود وجود دستگاه چاپگر شبکه در بخش‌های مختلف کافه یا رستوران شما از تجهیزات واجب است.
  6. تبلت سفارش‌گیر:هر یک از گارسون‌های رستوران یا کافی‌شاپ شما برای ثبت سفارش مشتری به‌صورت دقیق و مکانیزه به یک تبلت سفارش‌گیر مجهز به نرم‌افزار سفارش‌گیری تخصصی نیاز دارند.
  7. اکسس پوینت: (در صورت اتصال به صورت بی‌سیم): جهت اتصال تبلت‌های سفارش‌گیری  به صندوق و نرم‌افزار مرکزی، با توجه به وسعت مغازه و فاصله میزها از صندوق به یک یا چند دستگاه «اکسس پوینت» برای اتصال بی‌سیم نیاز دارید.
  8. پیجرگارسون:برای آسان‌سازی فرآیند سرویس‌دهی و دسترسی مشتریان به گارسون‌ها به تعداد میزها، پیجر و به تعداد گارسون‌های سالن رستوران یا کافی‌شاپ یک ساعت هشدار دهنده نیاز است.
  9. کارت خوان بانکی:قرار دادن یک دستگاه پوز سیار در کنار هر صندوق فروشگاهی به عملیات پرداخت سرعت می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

https://bayamax.com/?p=1877

اشتراک گذاری :

پیشنهادهایی برای شما

پایانه کنتـرل قیمت 15 اینچی

پایانه کنتـرل قیمت 11 اینچی

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M21

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M15

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR X21

دستگاه بارکدخوان CUBE

مطالب مرتبط

تجارت الکترونیک
کاهش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) در سال ۲۰۲۳...
طراحی مدرن هایپرمارکت : رمز موفقیت در دنیای امروز اگر ترس بی روح شدن فضای داخلی...
در اقتصاد امروز، سرعت حرف اول را می‌زند. بنابراین ارائه خدمات سریع و باکیفیت به مشتریان،...
آدیداس
خلاصه خبر آدیداس، غول پوشاک ورزشی، در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته...
کسب‌وکار خرده‌فروشی
مقدمه فرض کنید شما صاحب یک کسب‌وکار خرده‌فروشی هستید. چطور می‌توانید مشتریان را به خرید محصول...
مقایسه صندوق‌های فروشگاهی با لپ‌تاپ و All In One
در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا صندوق‌های فروشگاهی بهترین انتخاب برای کسب‌وکارها هستند...